YAŞASIN!
YAŞASIN: Kaynaştırma Öğrencileri Bütünleştiren Eğitim Uygulamaları
HOORAY: Educational Practices that Integrate Inclusive StudentsHOORAY: Educational Practices that Integrate Inclusive Students
PROJENİN AMACI: Sınıflarda eğitim gören kaynaştırma öğrencilerin kazanımları daha kolay ve etkili şekilde öğrenmelerini sağlayacak yenilikçi yöntemleri öğrenerek uygulama planları hazırlamak.
KURS ORTAĞIMIZ: Sherlock Edu London
HAREKETLİLİK: İspanya Barselona
KURS: Özel Eğitim Gereksinimlerine ve Engellilere Yenilikçi Yaklaşımlar
EĞİTİM SÜRESİ: 5 gün
HAREKETLİLİK PLANI:
1.gün: Yolculuk ve konaklanacak otele yerleşme. Kayıt ve materyallerin dağıtılması. Kursun içeriğinin ve kazanımlarının gözden geçirilmesi. Tanışma etkinliği ve çevre gezisi.
Yaptığımız anlaşmalar gereği proje ekibine 6 gün boyunca kaynaştırma öğrencilerle ilgili 9 modülde aşağıdaki konularda eğitim verilecektir.
2.Gün:
Modül-1. Öğrenme güçlüklerine giriş: Dikkat eksikliği, disalculi, disgrafi, disleksi.
Modül-2- Öğrenme güçlüklerinin ve müdahale mantığının erken tanınma
3. Gün:
Modül-3- Sınıf yönetimi için yenilikçi yaklaşımlar; hafif zihinsel, otizm ve üstün zekalı öğrenciler.
Modül-4-Özel eğitim faaliyetlerine ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik yaklaşımlar.
4. Gün:
Modül-5- Göreve Dayalı Öğrenme
Modül-6- Kaynaştırma sınıfları ve çocukları için BİT.
5.Gün:
Modül-7- Kaynaştırma sınıfları ve çocukları için oyunlar, drama ve sanat etkinlikleri.
Modül-8-Bireysel Eğitim planı.
6.Gün
Modül-9- Ebeveynler ve ailelerle iletişim ve işbirliği. Öğleden sonra okul ziyareti.
7.Gün
Okul Ziyareti.
8.Gün:
Dönüş hazırlıkları ve yolculuk
PROJE SONUNDA ÖĞRENCİLERE KAZANDIRMAK İSTEDİĞİMİZ HEDEFLER:
1.Kaynaştırma öğrencilerinin daha etkili katılım gösterdiği sınıf yönetimi konularında okul personelini bilgilendirmek.
2.Kendilerini içinde bulundukları topluma ait hissedebilmelerini sağlamak.
3.Ayrımcı uygulamaların azaltılmasına yardımcı olmak.
4.Eğitim hakkını güvence altına almak için bütünleştirici ve tüm paydaşların işbirliğine dayalı bir yaklaşım izlemek.
5. Öğrencilerin devamsızlık oranlarını azaltmak.
6.Ders dışı aktivitelerle öğrencilerin öz güvenlerini arttırmaya yardımcı olmak.
7.Olumsuz ilişkiler içinde bulunmalarını azaltmak.
8.Başarılarını arttırmak.
9.Grup çalışmalarıyla uyum becerilerini arttırmak.
10.Sorun çözme becerilerini geliştirmektir.
11.Kendileri için hazırlanmış bireyselleştirilmiş planlarla etkili bir eğitim almalarını sağlamak.
12. Ders içeriklerinin yenilikçi yaklaşımlarla zenginleştirilmesine yardımcı olmak.
13. Teknolojik gelişmeleri bu öğrencilerimizin öğrenme ortamları için kullanılabilir hale getirmek.
14.Psikolojik olarak onlara ve ailelerine destek verebilmek.
PROJE EKİMİZ
Proje Yürütücüsü Banu ERGÜÇ ŞAHAN
İrtibat Kişisi Büşra USTA
Zeynep Gözde IŞIK
Seda KARAGEYİK YILDIRIM
Gülistan AKDENİZ
Ebru DURANSEL
Ayşe IŞIK
Koray KEBAPÇI
DENEYİM PAYLAŞIM TOPLANTILARIMIZ
PROJE BROŞÜRÜMÜZ
PROJE PANKARTIMIZ
Yukarıda linke tıklayarak kaynaştırma öğrencilerinin bulunduğu sınıflar için hazırlanmış planları bulabilirsiniz.
Özel Eğitim Gereksinimlerine ve Engellilere Yenilikçi Yaklaşımlar Kursu
BARCELONA GEZİ REHBERİ İÇİN TIKLAYINIZ
OKUL ZİYARETİ
YAŞASIN PROJESİ VELİ SEMİNERİ
OKULUMUZ ÖĞRETMENLERİNE YAŞASIN! ROJESİ SUNUMU
YAŞASIN ÖĞRENCİ ŞENLİĞİ